fbpx

Panel logowania

×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: [ROOT]/images/fruit.

×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/fruit

poniedziałek, 29 czerwiec 2015 15:38

Szyny staroużyteczne S49 w odcinkach 12mb w bardzo atrakcyjnej cenie | ZŁOM INFO PL

Firma OLMET z Tarnowskich Gór sprzeda w atrakcyjnych cenach szyny kolejowe staroużyteczne S49 i S60 w odcinkach od 12mb do 30mb oraz akcesoria torowe o pełnej wartości użytkowej.

OBECNIE W SPRZEDAŻY

szyny staroużyteczne S49 w odcinkach ok 12mb ilość 600 ton w bardzo atrakcyjnej cenie 1,30 zł/kg (odbiór z placu składowego w Tarnowskich Górach) 

Konstrukcja nawierzchni kolejowej

Konstrukcja nawierzchni kolejowej składa się z szyn, złączek, podkładów i podsypki. Z tych elementów ułożony jest tor kolejowy szynowy w skład którego wchodzą dwa równoległe toki szynowe, ułożone w ustalonej między nimi odległości.


Głównym zadaniem nawierzchni kolejowej jest bezpośrednie przejęcie nacisków od kół taboru kolejowego i przekazanie ich na podtorze kolejowe. 
Szyny stanowią główny element nawierzchni. Ich zadaniem jest umożliwienie toczenia się kół pojazdów, nadawanie im kierunku biegu oraz przekazywanie nacisków kół przez podkładki szynowe na podkłady. 

IMG 3857


Do podkładów szyny są przymocowywane za pomocą złączek przytwierdzających, którymi są: podkładki szynowe, wkręty lub haki, śruby stopowe, łapki i pierścienie sprężyste. Szyny dla zachowania ciągłości są połączone ze sobą za pomocą złączek szynowych; łubek, śrub łubkowych i pierścieni sprężystych. Mogą również być stosowane przekładki zakładane między stopkę szyny a podkładkę szynową w celu zwiększenia oporów tarcia. 


Podkłady ułożone są w ustalonych odstępach, poprzecznie do osi toru przejmując naciski kół na szyny, przekazywane za pośrednictwem podkładek i przytwierdzeń szynowych, przenoszą te naciski na warstwę podsypki, a ponadto zapewniają prawidłową szerokość toru. 


Zadaniem podsypki jest uzyskanie wymaganego położenia toru w planie i profilu, przejęcie nacisków kół pojazdów z podkładów i ich przekazanie na torowisko. Zadaniem podsypki jest również szybkie odprowadzenie wód opadowych oraz przeciwdziałanie przesunięciom podłużnym i poprzecznym toru. 
Do nawierzchni kolejowej zalicza się również elementy dodatkowe stosowane w przypadkach szczególnych takich np. prowadnice w łukach o małych promieniach, przyrządy wyrównawcze na mostach, opórki przeciwpełzne. 


Do nawierzchni kolejowej zaliczają się również rozjazdy i skrzyżowania torów. Rozjazdy stanowią połączenia torów i umożliwiają przejazd taboru jednego toru na inny, natomiast skrzyżowania torów są to przecięcia dwóch torów bez możliwości przejazdu taboru z jednego toru na drugi.

Szyna kolejowa

Typowa szyna kolejowa składa się z trzech zasadniczych części: z główki (po niej poruszają się koła taboru), szyjki (przenoszącej obciążenie do stopki) oraz stopki (części zapewniającej oparcie dla całości i przenoszenie obciążenia na podkłady kolejowe).

W Polsce na liniach zarządzanych przez PKP PLK stosowane są dwa główne typy szyn: UIC-60 obecnie 60E1 oraz typ S49 obecnie 49E1. Powyższe oznaczenia typów szyn wprowadzono wraz z obowiązującymi normami europejskimi w Polsce. Wymienione typy szyn wyróżniane są ze względu na ciężar metra bieżącego oraz wymiary przekroju poprzecznego. Szyna49E1 (masa 49,39 kg/mb i powierzchnia przekroju 62,92 cm3) występuje na liniach o małym obciążeniu przewozami. Szyna 60E1 (masa 60,21 kg/mb i powierzchni przekroju 76,70 cm3) - stosowana jest na liniach o dużym obciążeniu przewozami oraz prędkościach powyżej 100 km/h. 

IMG 3870

Na bocznicach kolejowych większość szyn obecnie eksploatowanych są to szyny typu: S49, S42 i S60. Na bocznicach kolejowych oddawanych do eksploatacji do początku lat 80-tych przeważała szyna typu S42, w okresie późniejszym szyna typu S49 natomiast szyna typu S60 jest obecnie na bocznicach przemysłowych stosowana sporadycznie, szczególnie w przemyśle ciężkim, np. Hucie Katowice (obecnie ArcelorMittal Poland oddział Dąbrowa Górnicza). Wspomnieć należy o występujących jeszcze sporadycznie innych typach szyn stosowanych w okresie międzywojennym czy wcześniejszym, są one jednak już dużą rzadkością i należy je wymieniać na nowszego typu, ze względu na coraz większe obciążenia szyn przenoszonych przez tabor. 

 

Kontakt handlowy OLMET - Piotr Tobor 502 468 882

złom n10

 

Artykuł sponsorowany

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 29 czerwiec 2015 15:51

2 komentarzy

  • Link do komentarza Marcin Gnyś wtorek, 15 marzec 2022 10:32 napisane przez Marcin Gnyś

    Witam
    Proszę o wycenę szyn kolejowych staroużytecznych S49
    AT-2
    - L-9550 sztuk 4
    - L-8938 sztuk 4
    - L-1375 sztuk 4
    - L-1713 sztuk 4
    - L -9000 sztuk 2
    - Łubek – 49 długość 580 sztuk 8
    - Śruba M24z130 sztuk 16
    - Podkładka sprężysta M24 sztuk 16
    - Nakrętka M24 sztuk 16
    - Elementy mocowania szyn sztuk 204

    AT-3
    - L-10950 sztuk 4
    - L-7163 sztuk 4
    - L-1375 sztuk 4
    - L-1713 sztuk 4
    - L- 5900 sztuk 2
    - L -9600 sztuk 2
    - Łubek – 49 długość 580 sztuk 12
    - Śruba M24z130 sztuk 24
    - Podkładka sprężysta M24 sztuk 124
    - Nakrętka M24 sztuk 24
    - Elementy mocowania szyn sztuk 222

    Raportuj
  • Link do komentarza Marcin Spałek sobota, 27 kwiecień 2019 19:59 napisane przez Marcin Spałek

    Witam
    Potrzebuje dea kawałki po 12 metra .
    Ile zapłacę za 24 metry szyny ???

    Raportuj

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.